Januarja 2018 smo pričeli s projektom nakupa nove gasilske avtolesteve, namenjene gasilskimintervencijam, za potrebe gašenja in reševanja na višini ter uporabo na tehničnih intervencijah.Avtolestev je na podvozju Mercedes Benz, Econic z močjo motorja 354 KM. Višina vozila je 3130mm, širina 2500 mm in dolžina 10250 mm. Reševalna višina lestve je 32 metrov, doseg priobremenitvi košare s 400 kg znaša 18 metrov. Lestev potrebuje skupaj za postavitev in izravnavo na75 °, izvlek do 32 m, ter vrtenje za 90° samo 65 sekund. Kot postavitve lestve znaša +75° ter - 17°.
Lestev je sestavljena iz štirih lestvenikov, sprednji (zgornji) del lestvenika je izpeljan kot zgibnaroka, razdeljen v dva segmenta. Zgornji del se izvleče vedno posamično, saj se s tem dosežemaksimalni stranski doseg za delo z lestvijo. Pomik (izvlek/uvlek) lestvenika je izveden shidravličnim vlečnim vitlom, na katere so nameščene jeklenice preko vseh lestvenikov.
Izravnava lestvenikov – klinov ter blokada drugih funkcij upravljanja, vklop samodejne izravnave seizvede s pomočjo aktiviranja na krmilnih mestih, varno hojo po lestvi pa prikazujejo semaforji v LEDtehnologiji. Lestev je opremljena z računalniškim nadzornim sistemom za delovanje lestvenika. Ko sedoseže maksimalna vrednost dosega, se gibi lestvenika samodejno upočasnijo ter ustavijo. Na zgibniroki je nameščena kamera za opazovanje delovanja košare ob preklopu zgibne roke.
Glavno krmilno mesto je nameščeno na vrtljivem vretenu lestve, na levi strani. Sodobni sedež zaglavnega strojnika, omogoča enostavno in varno uporabo. Sedež je opremljen z zvočnikom inmikrofonom za interno komunikacijo ter z dodatnim mestom za uporabo radijske postaje. Na levem indesnem naslonu za roko, sta krmilni ročici za upravljanje z lestvijo. Barvni LCD ekran je nameščen spregibnim sistemom, ki omogoča enostavno uporabo ter nadzor nad lestvijo. Glavno krmilno mesto semed delovanjem usklajeno nagiba z lestvenikom.
Vozilo je opremljeno s štirimi brezstopenjskimi podporniki. Podporni sistem omogoča upravljanje zvsakim podpornikom posamezno in ga je možno znotraj delovnega območja (minimalno inmaksimalno širino podpiranja) optimalno namestiti. Podporniki omogočajo izravnavo nivojapostavitve. Sistem podpornikov je neprestano povezan z glavnim računalnikom naprave in glede naširino podpiranja določi maksimalno višino ter naklon lestve. Vsak ima senzor obremenitve, ki vesčas obratovanja nadzoruje stabilnost podlage in podpornikov. Podpornike lahko namestimo tudi podrazne ovire, kot so ograje, fiksno nameščene klopi, parkirana vozila in podobne ovire. Lahko jihenostavno prestopamo in ne predstavljajo večjih ovir med opravljanjem gasilsko-reševalneintervencije. Opremljeni so s kamerami za kontrolo postavitvenega polja z LCD prikazovalnikom vkabini vozila. Prikazovalnik prikazuje doseg vseh štirih podpornikov z belo črto.
Nosilnost košare je 400 kg.. Zlaganje in dviganje košare je samodejno izvedeno in se aktivira pripostavljanju oziroma pri pospravljanju podpornikov. Avtomatično jo je možno postaviti na tla predkabino vozila s pritiskom na zelena gumba, ki sta vgrajena levo in desno na kabini. Košara jeopremljena z dovodom vode v tleh košare. Nameščena sta tudi dva tlačna izliva, 1 x B na sprednjemdelu košare za napajanje vodnega monitorja in 1 x C z ventilom v sami košari. Na sprednji strani jevgrajen električni vodni monitor s kapaciteto 2500 l/min, ter kamera, ki se upravlja iz glavnegakrmilnega mesta, kamor se prenaša tudi slika.
Košara ima dve univerzalni pritrdilni mesti (levo in desno), na kateri se namesti nosilec za reševalnanosila, nosilec za nadtlačni prezračevalnik, pritrdišče za Rollglis, … Na sprednji strani je na dnu, pocelotni dolžini, vgrajen el. izvlečni podest, z obremenitvijo 150 kg in dolžino izvleka 450 mm, spomočjo katerega je omogočen lažji dostop in izstop iz košare. Istočasno se pregibna vrata levo indesno spremenijo v varnostno ograjo na levi in desni strani podesta. V košari sta levo in desnovgrajena samovarovalna pasova dolžine 1,8 m.Avtolestev je trenutno ena izmed najmodernejših tovrstnih vozil na svetu, saj ima nameščeno velikododatne opreme na podvozju, lestvenikih in košari. Vsebuje najnovejšo tehnologijo, kar pa omogočahitro, precizno in varno delo na intervencijah. Želimo si da bi brezhibno opravljala svoje delo in da bi jo uporabili čim manj krat.
Več slik in tehnični opis bo pod zavihkom tehnika - vozila - vozilo 12.